Jaki jest wartościowy katalog stron?

Na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych, jedynym narzędziem umożliwiającym dotarcie do treści o potrzebnej zawartości były katalogi stron internetowych. Gromadziły one odsyłacze do ciekawych serwisów i dzieliły w obrębie działów o określonej tematyce. Równolegle ze wzrostem popularności serwisów wyszukiwawczych, takich jak Google, katalogi traciły na znaczeniu i internauci coraz mniej chętnie sięgali do nich w celu pozyskania interesujących ich zasobów. Myślano, że nastąpił kres katalogów.Jednakże nieoczekiwanie nastało odrodzenie katalogów. Zaczęły one powstawać w błyskawicznym tempie. Wbrew przeciwnościom ich zabójca, czyli wyszukiwarki, stał się nagle motorem spektakularnego rozwoju. Wszystko za sprawą mechanizmu Google, który ustala popularność serwisów w rezultatach wyszukiwania na podstawie ilości odsyłaczy, które wiodą do danej domeny z innych miejsc w sieci. Właściciele stron, zapalczywie szukając metod na pozyskanie dodatkowych odnośników zauważyli jak świetnie katalogi stron sprawdzają się w tej roli. Zgłaszając prywatną stronę do katalogów, dostajemy cenne stałe odsyłacze, a te z kolei podwyższają pozycję w wyszukiwarkach.Na dzień dzisiejszy katalogi tworzone są przede wszystkim z troską o mechanizmach indeksujących Google i pozycjonerach e-biznesów, którzy dodają w nich swoje hiperłącza. Nieczęsto korzystają z katalogów prawdziwi internauci poszukujący konkretnej treści. Im silniejszy katalog, tym więcej wart jest wpis w nim. Kreuje to bardzo dobrą okazję do zarobku dla posiadaczy katalogów, dlatego coraz więcej z nich inkasuje płatności za moderację stron. Niestety, nie zawsze opłata taka jest proporcjonalna do realnej wartości linka.W jaki sposób więc poznać katalog, który rzeczywiście jest wart swojej ceny? Jak pokazują wyniki sondy przeprowadzonej wśród społeczności najpopularniejszego rodzimego forum o marketingu internetowym, specjaliści kierują uwagę zwłaszcza na liczbę hiperłączy, które prowadzą do określonego katalogu. W tym celu posługują się najczęściej programem Ahrefs.com. Następnym czynnikiem jest wiek adresu oraz samego katalogu. Oprócz publicznie osiągalnej daty rejestracji domeny, dobrze sięgnąć do archiwum Archive.org i sprawdzić, co wcześniej funkcjonowało pod tym adresem i od jakiego czasu pod daną domeną działa katalog. Na kolejnym miejscu uplasował się PageRank. Wartość ta jest maksymalnie istotna dla mniej doświadczonych pozycjonerów, którzy uznają ją za jedyny determinant jakości katalogu.

Comments are closed.