Optymalizacja treści strony

Treść na stronie powinna być tworzona przede wszystkim pod kątem użytkownika Twojej witryny, tak by znalazł on w niej to, czego szuka. Pisząc artykuł na swoją stronę, dobrze by jednak było, gdybyśmy pamiętali także o wyszukiwarkach i ich potrzebach oraz dostosowali treść do ich wymogów. Na szczęście jest to o tyle prostsze, że wymagania użytkownika i wyszukiwarek w dużym stopniu się pokrywają.

Przede wszystkim zadajmy o szablon każdej podstrony. Niech jej tytuł będzie napisany największą czcionką, tytuły poszczególnych działów nieco mniejszymi, a wypunktowania jeszcze mniejszymi. Najlepiej osiągnąć to przez zastosowanie tagów <h1>,<h2>, itd., co pozwoli zyskać parę punktów w oczach wyszukiwarek. Idealnie byłoby, gdyby dodatkowo we wspomnianych tagach znalazły się słowa kluczowe, na które pozycjonujemy stronę.

Przejdźmy do optymalizacji samej treści. Tutaj, z punktu widzenia SEO, ważne są dwie rzeczy: nasycenie tekstu słowami kluczowymi oraz ich uwypuklenie. W pierwszym przypadku chodzi o to, aby frazy kluczowe pojawiły się w tekście przynajmniej kilkukrotnie. Najlepiej zaś, żeby stanowiły 3-5% objętości całej witryny. Aby zwrócić na nie uwagę ludzi i wyszukiwarek, warto także je wyróżnić poprzez zastosowanie podkreślenia czy kursywy, a najlepiej – znacznika <strong>.

Poza tym zadbajmy o to by treści było jak najwięcej i by była ona najlepszej jakości, a w przypadku obrazków stosujmy znacznik <alt>, w którym także można umieścić słowa kluczowe. Tak zoptymalizowana treść strony na pewno spełni oczekiwania zarówno internautów, jak i wyszukiwarek.

Comments are closed.