Pozycjonowanie stron internetowych

Każdy z nas zawsze kiedy szuka informacji na jakiś temat, usług, produktów, rozrywki czy czegokolwiek innego zaczynamy od poszukiwań w Internecie. To co wpisujemy w wyszukiwarkę jest słowem kluczowym, czyli słowem opisującym to co chcemy odnaleźć.

W takim przypadku przed pozycjonerami staje bardzo trudne zadanie czyli dopasowanie języka wykorzystywanego rzez profesjonalistów czyli producentów do języka konsumentów czyli osób korzystających z wyszukiwarki. Jeśli firma SEO jest doświadczona to takie zadanie powinno być dla nich codziennością, a zastosowanie ich umiejętności na pewno zadziała na korzyść i przyniesie spory ruch na stronę. Dobór słów kluczowych jest bardzo ważny ponieważ możemy zajmować pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania na jakąś nieznaną frazę, a to i tak nam nie przyniesie żadnego ruchu. Na całe szczęście dostępnych jest mnóstwo narzędzi, które wspomagają cały proces dobierania słów kluczowych, dzięki czemu przy odrobinie pracy i badań zaoszczędzimy wiele naszego cennego czasu.

Język używany w terminologii konkretnej branży jest często zupełnie inny niż ten używany przez ludzi posługujących się językiem codziennym.

Musimy zadbać o optymalizację strony dlatego też musimy dobrze dobrać słowa kluczowe i umieścić je w tytule. Nie możemy robić tego bezmyślnie, ponieważ potencjalny klient będzie zwracał na to uwagę. Tak samo jest z opisem strony. Opis, tytuł jak i zawartość strony muszą być zgodne, z racji iż użytkownik po wpisaniu frazy np. rowery ujrzy stronę w której tytule jest fraza rowery a w opisie oferta deskorolek nie będzie nią zainteresowany. Po prostu ludzie nie będą klikać na strony, które nie odnoszą się do tego czego oni szukają. Większość osób potrzebuje informacji na szybko, dlatego też nie tracą czasu na dogłębne przeszukiwanie stron. To kolejny powód dla którego opis strony musi być starannie zrobiony. Krótki i zwięzły. Jest to też argument potwierdzający dlaczego SEO jest tak skuteczne. Większość ludzi klika na pierwsze linki, mały odsetek zagląda na drugą stronę, nie mówiąc już o kolejnych.

Przed podjęciem się pozycjonowania należy ocenić konkurencję zbadać czy dane fraza będzie trudna czy też nie. Dzięki niektórym narzędziom można sprawdzić liczbę linków zwrotnych prowadzących do strony konkurencji. Z programami ułatwiającymi pozycjonowanie należy być ostrożnym ponieważ wyszukiwarki zmieniają bardzo często algorytmy więc metody, które działały jakiś czas temu mogą się okazać bezużyteczne czy też nawet szkodzące.

Jaki jest więc cel pozycjonera Oczywiście zapewnić klientowi pierwsze miejsce w wynikach wyszukiwania. Bardzo przydatną ciekawostką jest to że co najmniej 42% użytkowników klika na pierwszą stronę w wyniku wyszukiwania. Jeśli się nie znajdziesz na górnej części pierwszej strony możesz stracić ponad połowę wszystkich potencjalnych odwiedzających.

Jak więc walczyć z konkurencją

1. Zdobyć więcej linków (ale tylko bardzo dobrej jakości !) prowadzących do naszej witryny. Im więcej zdobędziemy takich linków tym większe nasze szanse, że pozycjonowana strona znajdzie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

2. Większa ilość i jakość treści na stronie. Jest to bardzo ważne by przyciągnąć klientów. Klienci bardzo często zwracają uwagę na treści na stronach, czy jest ona zrozumiała czy też nie. Dodatkowo unikalna i niepowtarzalna treść jest pozytywnie odbierana przez roboty wyszukiwarek.

Jest oczywiście mnóstwo innych sposobów by wybić się wyżej w wynikach i każdy chyba zdaje sobie sprawę z tego że jest to bardzo potrzebne. Można śmiało stwierdzić że pozycjonowanie stron www jest najtańszą i najskuteczniejszą formą marketingu internetowego. Myślę że każdemu trochę rozjaśniłem sprawę z pozycjonowaniem i frazami kluczowymi.

Na zakończenie chciałbym dodać, że bardzo ważna jest samodyscyplina i dążenie do celu, ponieważ w tej branży często może się zdarzyć że coś pójdzie nie po naszej myśli. Jednak gdy na spokojnie pomyślimy zawsze znajdziemy jakieś rozwiązanie.

Comments are closed.