Internetowe potyczki

Pozycja w wyszukiwarkach internetowych, to fakt do którego z każdym dniem przykłada się coraz większe i większe znaczenie. Zarówno duże, jak i małe firmy zrozumiały, iż w wirtualna rzeczywistość to obszar w którym nagle duży może być mały, mały może być duży, a wszystko to przekłada się na jak najbardziej rzeczywiste zyski lub straty.

Wraz z nasilaniem się tego faktu pozycjonowanie staje się coraz bardziej liczącą się branżą w internecie. Każdego dnia kolejni młodsi i starsi pozycjonerzy siadają przed monitorami aby zmagać o algorytmem Google (a czasami i między sobą, kiedy pozycjonują akurat konkurencyjne witryny). Przy czym ten ostatni przypadek należy do wyjątkowo ciekawych, ponieważ ograniczoność języka sprawia, że w przypadku pozycjonowania konkurencją często mogą okazać się firmy nie mające nic wspólnego ze sobą w rzeczywistości i działająca w jak najbardziej odległych branżach. Wystarczy aby ich słowa kluczowe pokrywały – a wszak każdy z nas potrafi bez trudu wymienić kilka takich słów, które mają więcej niż jedno znaczenie (np. zamek) – lub aby miały takie same nazwy np. Sata. Tylko tyle może sprawić, iż obcy sobie w rzeczywistości producent twardych dysków komputerowych i wytwórca farb oraz sprzętu lakierniczego nagle okażą się śmiertelnymi wrogami w rzeczywistości wirtualnej. Na szczęście sytuacje takie – póki co – nie są codziennością, jednak patrząc na rosnącą popularność pozycjonowania jako usługi oraz nasilającą się tendencję do migracji firm ku rzeczywistości wirtualnej można śmiało przypuszczać, że już niedługo to tutaj rozgrywać się będzie większość „wojen o klientów”, a pozycjonerzy odegrają w nich niebagatelną rolę.

Comments are closed.