Content marketing jest dzisiaj jedną z najczęściej stosowanych form promocji w sieci. Czym jest tak zwany marketing treści? Jak realizuje się takie działania reklamowe online? W końcu, jaka jest jego skuteczność?
Content marketing – termin
Pod pojęciem content marketingu znajduje się forma promocji w sieci, która bazuje na treści. Sam content marketing można przetłumaczyć jako marketing treści.
Strategia marketingowa content marketingu polega na systematycznym publikowaniu atrakcyjnych, przydatnych dla użytkowników treści, które mogą stanowić zachętę do skorzystania z oferty, na przykład zakupu produktu czy skorzystania z usług.
Tym, co wyróżnia content marketing na tle innych form e-marketingu, jest skoncentrowanie na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą. Nie ma on na celu agresywnej promocji, lecz poprzez ciekawe, wciągające treści dyskretnie zachęca do skorzystania z oferty.
Przykłady content marketingu
W ramach content marketingu realizuje się szeroką gamę różnych czynności, które wykorzystują głównie proste narzędzia, między innymi edytory tekstów, programy graficzne do przygotowywania odpowiednich treści.
Przykłady zastosowania tego typu reklamy w internecie to między innymi:
- artykuły
- podcasty
- poradniki
- e-booki
- infografiki
- filmy
- raporty
- blog firmowy
- webinaria
W węższym zakresie content marketing odnosi się do działań prowadzonych w internecie, jednak warto wskazać, że może on także włączać promocję poza siecią, na przykład poprzez publikowanie treści w gazetach, katalogach, wydawanie poradników, własnych gazetek, folderów informacyjnych.
Czy content marketing jest skuteczny?
Obecnie content marketing jest jedną z najskuteczniejszych form promocji w sieci, która doskonale współdziała także z innymi formami reklamy, aby uzyskać jeszcze większą efektywność.
Na uwagę zasługuje SEO content marketing, czyli promocja przez pozycjonowanie, która wspierana jest przez wartościowe treści. Dzięki temu reklama SEO może uzyskać jeszcze większą efektywność.
Także content marketing stosowany jest w mediach społecznościowych, w których publikuje się ciekawe dla internautów informacje, by zachęcić ich do przejścia na stronę docelową, na przykład do sklepu internetowego.
Jak zacząć kampanię content marketingu?
Podstawowe działania content marketingu można prowadzić we własnym zakresie, na przykład blog firmowy.
Gdy jednak planowana jest szersza kampania marketingowa, która obejmuje także SEO, social media marketing, wskazana jest dobra agencja, która przygotuje plan działania i zajmie się jego kompleksową realizacją.
Comments are closed.