Jak wykorzystać influencer marketing w promocji firmy?

Chcesz promować firmę jeszcze skuteczniej? W takim przypadku weź pod uwagę nowoczesne metody promocji. Jedną z nich jest influencer marketing, który otwiera całkowicie nowe możliwości w tworzeniu skutecznych kampanii promocyjnych w internecie i nie tylko.

Influence – kto to jest?

Nie każdy wie, czym jest influencer marketing. Definicja tej metody promocji bazuje na influencerach. Kim są te osoby?

Influencerem nazywa się osobę, która w wirtualnym świecie cieszy się dużym zainteresowaniem i ma dużo fanów – followersów. Influencerami są między innymi blogerzy, vlogerzy, gamerzy czy instagramerzy. Swoją popularność zdobywają na różne sposoby, między innymi przez szeroką wiedzę w danej dziedzinie, wyjątkowe umiejętności, którym imponują swoim odbiorcom.

Ze względu na odniesiony sukces influencerzy mają także dużą siłę oddziaływania na swoich fanów. To właśnie na tej bazie powstał influencer marketing, który dzisiaj jest jedną z często wybieranych form promocji online.

Jak odbywa się influencer marketing?

Reklama przez influencer marketing polega na wykorzystaniu potencjału, jaki niosą ze sobą influencerzy. W tym przypadku popularna internetowa osobistość jest pośrednikiem pomiędzy konkretną firmą zlecającą promocję a konsumentami.

Definicja influencer marketingu włącza różne rodzaje metod marketingowych, które dobierane są także w zależności od reklamowanych produktów, usług, grupy docelowej, co pozwala na uzyskanie bardzo atrakcyjnych efektów.

Influencer może promować firmę i jej ofertę przez:

  • media społecznościowe
  • serwisy wideo
  • blogi

Promocja najczęściej polega na opisie konkretnego produktu czy usługi. Influencer może wtedy zainteresować swoich followersów i zachęcić do skorzystania z konkretnej oferty. Często firma oferuje także dodatkowe promocje dla klientów, na przykład zniżki po podaniu kodu, organizuje konkursy z atrakcyjnymi nagrodami do wygrania.

Influencer marketing – jak zacząć?

Współpraca z influencerami daje różnorodne możliwości dla firm, które pragną skorzystać z tej metody promocji. Dotarcie do influencerów może odbywać się na dwa sposoby – bezpośrednio albo za pośrednictwem agencji.

Bezpośredni kontakt z influencerem najczęściej możliwy jest wtedy, gdy nie jest on jeszcze bardzo popularny, ale może pomóc przy wypromowaniu oferty firmy. Kontaktu należy szukać wtedy w mediach społecznościowych, na blogach.

Influencerzy mający znacznie więcej fanów korzystają z usług agencji, dlatego najlepiej skorzystać wtedy z ich usług, by otrzymać kompleksową ofertę i pomoc przy realizacji kampanii.

Comments are closed.