Marketing cyfrowy, czyli digital marketing jest obecnie jedną z najczęściej używanych form reklamy. Co dokładnie kryje się pod tym terminem?
Digital marketing – definicja
Angielska nazwa digital marketing tłumaczona jest na język polski jako marketing cyfrowy. To termin stosowany do opisu różnych typów reklamy wykorzystującej media cyfrowe, na przykład internet, telefonię komórkową, telewizję cyfrową.
Zatem definicja digital marketingu odnosi się do różnego rodzaju mediów, które mogą posłużyć w celu dotarcia do konsumentów, by zaprezentować im ofertę i zachęcić do dokonania decyzji zakupowej.
Marketing cyfrowy a marketing internetowy
Często można spotkać się z zamiennym stosowaniem terminu digital marketing oraz marketing internetowy. W rzeczywistości nie są one tożsame.
Digital marketing jako działania wykorzystujące różne formy cyfrowych mediów, zawiera w sobie marketing internetowy. Z kolei marketing internetowy nie obejmuje wszystkich typów reklamy cyfrowej, na przykład tej przekazywanej przez SMS na telefony komórkowe.
Na czym polega digital marketing?
W ramach digital marketingu znajduje się szeroka gama różnych czynności, które wykorzystują cyfrowe kanały komunikacji. Poniżej prezentujemy wybrane rodzaje metod promocji w tym zakresie:
- E-mail marketing – promocja poprzez przesyłanie do klientów wiadomości e-mailowych, na przykład z informacjami o nowościach, rabatach.
- Content marketing – rozbudowana dziedzina marketingu, która koncentruje się na publikowaniu wartościowych treści.
- SEO – pozycjonowanie i optymalizacja stron internetowych, reklama prowadzona w wyszukiwarce internetowej.
- Social media marketing – wykorzystanie mediów społecznościowych, na przykład jak Facebook, Twitter czy Instagram.
- Wysyłka SMS – przekazywanie informacji klientom za pośrednictwem wiadomości SMS.
- Promocja w telewizji cyfrowej – wyświetlanie informacji reklamowych na ekranie telewizora.
Jak rozpocząć promocję przez cyfrowy marketing?
Firmy chcące skorzystać z możliwości oferowanych przez digital marketing mogą zdecydować się na pomoc specjalistycznych agencji, które zapewniają w tym obszarze kompleksową obsługę. Pracujący w agencjach specjaliści kończą odpowiednie studia oraz kursy, które przekazują kompleksowe informacje związane z promocją na bazie mediów cyfrowych.
Klient może otrzymać wtedy kompleksową obsługę, która obejmuje pełną gamę czynności – od wykonania audytu, poprzez opracowanie strategii reklamowej, a skończywszy na wdrożeniu i nadzorowaniu działań reklamowych.
Comments are closed.