Skuteczny email marketing, czyli jak wysyłać e-maile podnoszące sprzedaż

Mailing, czyli wysyłka wiadomości w formie e-maili, jest jedną z najczęściej stosowanych, a przy tym także najstarszych form reklamy online. Czy jest ona jednak najskuteczniejsza? Wszystko zależy od tego, w jaki sposób zostanie wykorzystana. Czym powinien cechować się skuteczny email marketing?

Jak działa email marketing?

Reklama przez email marketing towarzyszy nam niemalże od początku działania internetu. Przekazywanie reklamy w formie elektronicznych wiadomości e-mail przypomina wysyłkę korespondencji tradycyjnej z ulotkami, folderami reklamowymi, aby zachęcić klienta do skorzystania z oferty. Oczywiście, mailing jest w tym przypadku znacznie prostszy i tańszy.

Na przestrzeni wielu lat email marketing zaczął jednak kojarzyć się ze spamem, czyli z niechcianymi wiadomościami reklamowymi. Problem ten w pewnym momencie stał się tak duży, że sami operatorzy poczty elektronicznej zaczęli stosować specjalne algorytmy, które blokują niechciane wiadomości.

Wobec tego skuteczność reklamy przez e-mail w głównej mierze zależy od tego, czy będzie ona rzeczywiście przydatna dla odbiorcy. Jak sprawić, żeby email marketing przynosił zyski?

Co wpływa na skuteczność email marketingu?

Na efektywność mailingu wpływa bardzo wiele czynników, które także nieustannie się zmieniają. Oto główne zasady tworzenia skutecznej reklamy przez email marketing:

  • Stwórz listę subskrybentów – najlepsze efekty reklamy daje posiadanie listy subskrybentów, którzy samodzielnie przekazali swój adres e-mailowy, na przykład na stronie sklepu internetowego, by otrzymywać newsletter.
  • Wysyłaj ciekawe oferty odpowiadające realnym potrzebom adresatów – dopasuj je do ich zainteresowań, wieku, płci, aby mogły one wzbudzić największe zainteresowanie.
  • Nie przesyłaj wiadomości zbyt często – gdy jest ich zbyt dużo, istnieje ryzyko, że potencjalni klienci zrezygnują z subskrypcji.
  • Wybierz odpowiedni czas na wysyłkę wiadomości – na przykład godziny poranne w każdą środę.
  • Analizuj efekty kampanii – można robić to za pomocą specjalnych systemów mailingowych.

Skuteczny email marketing z agencją reklamową

Firma może samodzielnie realizować swoje działania w ramach e-mail marketingu, lecz również może ona zlecić je zewnętrznym agencjom, które mają w tym obszarze znacznie większe doświadczenie.

Agencje reklamowe prowadzące email marketing mogą zapewnić klientom pełną obsługę, która obejmuje analizę oferty, stworzenie grupy odbiorców mailingu, przygotowywanie atrakcyjnych treści, a także raportowanie efektów.

Comments are closed.