Na czym polega marketing automation? Definicja i narzędzia

Automatyzacja marketingu, czyli inaczej marketing automation pozwala na jeszcze sprawniejsze prowadzenie działań marketingowych za pomocą odpowiedniego oprogramowania usprawniającego sprzedaż. Co warto wiedzieć na temat automatyzacji w marketingu?

Marketing automation – definicja

Dzisiaj automatyzacja dotyczy wielu obszarów – także prowadzenia reklamy. Definicja marketing automation, czyli automatyzacji marketingu polega na wykorzystaniu oprogramowania, które wyręcza marketingowców w prowadzeniu działań marketingowych.

Obecnie marketing automation to różnorodne narzędzia, które usprawniają realizację kampanii reklamowych. Dzięki nim można nie tylko oszczędzać czas, ale także uzyskać większą efektywność, by skuteczniej prowadzić sprzedaż produktów i usług.

Jak działa automatyzacja marketingu?

Marketing automation wspomaga różne czynności prowadzone w ramach prowadzenia działań reklamowych. Jednocześnie zakres zastosowania tego typu systemów stale się poszerza.

Wśród działań wspieranych przez marketing automation znajdują się:

  • monitorowanie danych o osobach wchodzących na stronę internetową, w mediach społecznościowych
  • dopasowanie treści na stronach internetowych do potrzeb wchodzących na nie osób
  • podział potencjalnych klientów na różne grupy docelowe
  • tworzenie indywidualnych ofert dopasowanych do potrzeb grupy docelowej
  • tworzenie i wysyłanie wiadomości e-mail, na przykład newsletterów
  • monitorowanie reakcji na otrzymywane wiadomości e-mail
  • inne powiadomienia w aplikacjach mobilnych

W praktyce marketing automation oznacza tworzenie specjalnych reguł automatyzacji w oprogramowaniu, które oferuje takie narzędzia. Wówczas możliwe jest opracowywanie różnych scenariuszy, które będą wspomagały marketingowca w realizowanych działaniach promocyjnych.

Wobec tego automatyzacja marketingu może być używana zarówno w przypadku prostszych kampanii, jak również złożonych działań marketingowych, by realizować założone cele strategiczne jeszcze efektywniej.

Jakie są efekty korzystania z marketing automation?

Dostępne w ramach marketing automation narzędzia niosą ze sobą wiele korzyści, dlatego też obecnie automatyzacja cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem.

Przede wszystkim marketing automation to oszczędność czasu na realizacji działań marketingowych, ale również większa skuteczność podejmowanych czynności. Oprogramowanie na bazie złożonych analiz może opracować najbardziej efektywną formę promocji, która będzie odpowiadała konkretnym wymaganiom odbiorców.

Comments are closed.